DAVET

Pilevneli Gallery, Şener Özmen’in ‘Yeni Bir Umutsuzluk’ başlıklı sergisine ev sahipliği yaptı

6 Nisan – 12 Mayıs 2019 tarihleri arasında, PİLEVNELİ Mecidiyeköy’de sergilenecek güncel sanatın tanınmıs¸ isimlerinden sanatçı ve yazar S¸ener Özmen’in ‘Yeni Bir Umutsuzluk’ bas¸lıklı Türkiye’deki en kapsamlı kis¸isel sergisi, sanatseverler tarafından büyük ilgi gördü.


Şener Özmen’in dogˆdugˆu ve uzun süre yas¸adıgˆı Diyarbakır bas¸ta olmak üzere, New York, New Jersey ve Berlin’de geçirdigˆi on yedi yıla yayılan, bazıları hiç gün yüzüne çıkmamıs¸ üretimleri PI·LEVNELI· Mecidiyeköy’de sanatseverler ile buluştu.

BARBARA HEINRICH-PETER KLAUS ANDERS

KEZBAN ARCA BATIBEKI

PİLEVNELİ Gallery kurucusu Murat Pilevneli ev sahipliğinde yapılan sergi açılışına kültür-sanat, cemiyet ve iş dünyasından Ayşe Çavuşoğlu Erturan, Yaman Erturan, Kezban Arca Batıbeki, Tamer Yılmaz, Rüzgar Çetin, Erdoğan Zümrütoğlu, Barbara Heinrich ve Peter Klaus Anders gibi isimler katıldı.

MURAT PILEVNELI-ERDOGAN ZUMRUTOGLU



RUZGAR CETIN

Yeni Bir Umutsuzluk, George Lucas’ın yazıp-yönettigˆi, 1977’de gösterime giren ve ori- jinal üçlemenin ilk filmi olan Yıldız Savas¸ları, Bölüm IV: Yeni Bir Umut’tan bir sahneyi, ‘kendisini bir s¸ekilde ilgilendirdigˆi’ düs¸üncesiyle, yeniden ele alıyor. Özmen’in, cogˆrafik adlandırmalara ilis¸kin, muhtemelen anadilin yazınsal alanından kalma takıntılı tavrı, özellikle köklerinin oldugˆu toprakların ‘yok-yer’ sayıldıgˆı —ya da bas¸ka türlü adlandırıldıgˆı— zamanlarda, katatonik bir hal alabiliyor.

SENER OZMEN-MURAT PILEVNELI

Sanatçı, savas¸ların, göçlerin, iç göçlerin, zorla yerinden edilmelerin, yıkımların ve digˆer anomalilerin, Dünya’nın kusursuz bir s¸ekilde kurgulanmadıgˆı düs¸üncesine bagˆlayarak, so- runun insan edimlerinde degˆil, o edimleri bize varolus¸umuzun gerçekles¸tigˆi andan iti- baren, bir parmak bal misali yediren Dünya’nın kendisinde oldugˆunu, bu sorunların Dü- nya varolmaya devam ettikçe, uzak ve yakın geçmis¸inden hiçbir s¸ekilde etkilenmeden, katlanarak devam edecegˆini söylüyor.

TAMER YILMAZ

Ne sanatın ne de savas¸ların eksik olmadıgˆı cogˆrafyalarda, katı gerçekligˆin tahribatlarını düs¸lemsel olarak azaltacak yeni bir umutsu- zluk kapısının aralanmıs¸ olabilecegˆini, o kapıyı bulmamız ve öte tarafa geçmemiz gerek- tigˆini de hatırlatıyor. Bu bagˆlamda Özmen, sergisini iki ana bölüme ayırıyor: I·çinde en azından umut geçen, ancak umut vermeyen çalıs¸malar ile; umudu bir tür sömürü rejimi gibi algılayıp, iyiden iyiye su koyveren yeni çalıs¸malar olarak.

YAMAN ERTURAN-AYSE CAVUSOGLU ERTURAN

‘Dünya…’ diyor S¸ener Özmen, ‘s¸u bildigˆimiz Dünya!’ I·s¸te bu noktada, bilim-kurguya bas¸vuruyor sanatçı; Diyar- bakır surlarında ‘Energize!’ diye bagˆıramıyor, Berlin Alexanderplatz’da, Marx ve En- gels’den medet umuyor. New Jersey’de annesinin gördügˆünü sandıgˆı bir düs¸ üzerinden, karla kaplı bir ormanda, bir agˆaç gövdesinin kovugˆuna sıgˆınmıs¸ oyuncak bir Hoberman Küresi ile iletis¸ime geçiyor, Kürtçe düs¸ünüyor, Kürtçe konus¸uyor, sanat hayatı boyunca hiçbir videosunda kullanmadıgˆı Jimmy Jib’leri, s¸imdi Taciz videosuyla bir araya getiriyor. Orada yeni s¸eyler bulabilecegˆimizi ima ederek, Afrodit’in gövdesine, yeniden, yeniden ve yeniden bakmamazı öneriyor. Ardından, New Jersey Edgewater’dan, Manhattan’a bakıs¸ın nasıl yamulabilecegˆini, bir göçmenin, dönüs¸tügˆü s¸eyin toplamından daha fazlası olmayabilecegˆini göstermeye çalıs¸ıyor.

PI·LEVNELI· Gallery, Yeni Bir Umutsuzluk sergisinde, S¸ener Özmen’in dünya halleri içindeki yeni pozisyonunu, hayat ile sanat arasında bir türlü kuramadıgˆı dengeyi, geçmis¸ten bugüne ürettigˆi sanat çalıs¸malarının ıs¸ıgˆında bir arada görmek, sanatçıyı ve sanatını daha yakından tanımak için bir fırsat yaratıyor.

İlgili Mesajlar

1 of 409