DAVET

‘Nesnelerin Masumiyeti’ Tophane-i Amire’de açıldı

Çağdaş sanatçılardan Dilek Yalçın’ın, tuval çalışmalarında masumiyet kavramını yansıtmaya çalıştığı, pandemi sürecinde ürettiği eserlerden oluşan “Nesnelerin Masumiyeti” adlı ilk kişisel sergisi, Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi’nde 15 Kasım Pazartesi günü açıldı.

İlk kişisel sergisi “Nesnelerin Masumiyeti”ni sanatseverlerin beğenisine sunan Dilek Yalçın, pandemi sürecinde yaşanan kapanma dönemlerinde ürettiği resim, enstalasyon ve heykelleri kapsayan yaklaşık 130 eserden oluşan seçkinin yanı sıra bir adet de NFT eser sergiliyor.

Dilek Yalçın, Müge Tezman Sırmabıyık

En büyük esin kaynağının içi olduğunu söyleyen Dilek Yalçın, “Hayatın her alanında kalbimi fazlasıyla dinlerim, ona ilham olan şeye inanırım. Sanat konusunda da bir esere başlayacakken ya da bir karar vermem gerekirken, kendimi biraz izole eder ve ne hissettiğime bakarım. Sanat mistik bir yolculuktur ve iç görüleriniz, vizyonlarınız sizi ve sanatınızı özgün ve özel kılar. O yüzdendir ki bence sanatçının en büyük ilham kaynağı içidir. “Nesnelerin Masumiyeti” de Londra dönüşümde pandemi sürecine girmemiz ve içimize kapanmamız esnasında ortaya çıktı. İstanbul ve Londra yıllarımdan sonra yeniden Ankara’ya dönen ben, biraz özlem biraz da zoraki maruz kalmayla, evimle, eşyalarımla, geçmişimle yeni bağlar kurdum. Düzenlenen çekmecelerden çıkan duygu yüklü eski defterler, notlar ve objeleri resmetmeye başladım. Sonra gündelik ve biyografik eşyalara yöneldim. Zamanla bazılarına sahip olmadığım ama olmayı hayal ettiğim ikonik objelere, tarihe damga vurmuş ve tabii ki en çok da hikâyelerine ve yaratıcılarına hayran olduğum nesnelerle popüler kültürün nabzını tutmaya çalıştım. İlk kişisel sergim “Nesnelerin Masumiyeti” ile beraber ben üretirken ne hissediyorsam o duygular, seyircime de geçsin istiyorum.” dedi.

İlgili Mesajlar

1 of 408