Kasım sayımız çıktı!

Dergimizin 161. sayısı çıktı.

DERGİMİZİ TURKCELL DERGİLİK, TÜRK TELEKOM E-DERGİ VE QUALITYOFMAGAZINE.COM ONLİNE PLATFORMLARINDAN OKUYABİLİRSİNİZ!

Keyifli okumalar!

Şifremi Unuttum
Kaydol

Babylon Town Hotel'in sahibi Halil Balcı, otelde verilen hizmetleri ve unutulmaz deneyimleri Quality'e anlattı

31.10.2022

Kalabalıktan kaçmak, doğayla iç içe olup çamların kokusunu içinize çekmek ve huzura ermek istiyorsanız tercih edeceğiniz yer burası olacaktır.

Kuşkusuz dünyanın en güzel ülkesinde yaşıyoruz. Doğusundan batısına, kuzeyinden güneyine nereye giderseniz gidin, topraktan tarih fışkırırken, doğal güzellikler de görenleri büyülüyor. Bunlardan birisi de Antalya Olimpos.

Olimpos’taki Babylon Town Hotel, yeşillikler içerisinde, huzurlu ve sakin havasıyla misafirlerine tam anlamıyla zaman kavramını unutturan bir güzelliğe sahip. Otelin sahibi Halil Balcı, emekli Albay. Askerlik döneminden gelen disiplininin yanı sıra idare yöntemiyle de Babylon Town’da misafirler için her ayrıntıyı düşünürken, olası bir orman yangını için de öyle bir önlem almış ki, bütün otellere örnek olması gerekir. “Burası milli servet, bu ağaçlar ve orman, ülkemizin serveti” diyen Halil Balcı, Babylon Town’a kurduğu yangın istasyonlarıyla, olası bir orman yangınına anında müdahale edebilecek bir sistem oturtmuş. Otelin ortasında bulunan havuza bağlı yangın istasyonları, havuzdaki 180 ton suyu, yangın çıkması halinde anında kullanabiliyor. Bunun için de bütün personellerine ayda bir kez yangın tatbikatı yaptırıyor. Dünyadaki cennet olarak tabir edeceğimiz Olimpos ve Babylon Town Hotel, misafirlerine unutulmaz bir deneyim yaşatıyor. Gelin bir de bu güzelliği Halil Balcı’nın ağzından dinleyelim...

Halil bey bize kendinizi anlatın dersek neler söylersiniz?

1966 Balıkesir doğumluyum. Esnaf bir babanın oğluyum. Çocukluğumda babamın gömlekçi dükkanında çalışmaya başladım ve lise bitene kadar bu şekilde devam etti. İyi gömlek dikerim, terzilik de var bende. Lise bittikten sonra 1983 senesinde Harp Okulu’na girdim.

Askerlik sevdası nasıl gerçekleşti?

Balıkesir’de hava üssünün olması ve Ordu Donatım Okulu’nun olması nedeniyle genel olarak şehrin askerlere karşı sıcak bakmasının etkisi çok fazla. Aslında hedefim pilot olmaktı ama Hava Harp Okulu olmadı. Sınavda bir nedenden dolayı elendik ama sonra Kara Harp Okulu nasip oldu. 1983’ten 1987’ye kadar okul devam etti. Sonrasında sırasıyla İstanbul, Gaziantep, Şırnak, Susurluk, Tekirdağ, Kars, İstanbul ve sonrasında Afyon’da görev yaptım. 2010 senesinde Kıdemli Albay olarak emekli oldum ve Antalya’ya yerleştim.

Askerler emekli olduktan sonra genelde inzivaya çekilir. Sizin içinizdeki bu ticari fikir nasıl canlandı?

Silahlı Kuvvetler’de görev yaparken Kars’ta Orduevi Müdürlüğü, İstanbul’da da Sosyal Tesisler Müdürlüğü ve Sosyal Tesisler Öğretmenliği yaptım. Silahlı Kuvvetler’deki Orduevi Müdürlüğü ile dışarıdaki turizm müdürlüğü arasında çok fark yok. Pazarlama farkı var sadece. Silahlı Kuvvetler’de istemeseniz bile personel gelir ama sivil hayatta pazarlama faktörü çok önemlidir. Özellikle Kars’ta Orduevi Müdürü’yken günlük 17-18 saat mesai yapardım. İnsanların mutlu olduğu zamanda verdiği enerji, işe daha çok aşkla bağlanmanıza neden oluyor. Bunu fark ettikten sonra daha o tarihlerde ‘Ben emekli olduktan sonra, turizm sezonunun en uzun bölgesi olan Antalya’da bir otel kiralayıp işleteceğim’ dedim.

Antalya’ya yerleşmemin nedenlerinden de birisi buydu. Bir müddet evde emeklilik yaşadım. Ama bana göre olmadığı için bir araç kiralama şirketinde bölge müdürlüğü yaptım. Asker olarak sivillerle çok fazla bir ilişkimiz yoktu ama ordunun alım satım işleri nedeniyle sivillere çok temasım oldu. Araç kiralama şirketinde müdürlük yaptığımda, benim bildiğim alışveriş ortamlarının olmadığını gördüm, insanların sözünde durmadığını gördüm, ‘Şu tarihte ödeme yapacağım’ deyip ödemediklerini gördüm ve kendimi bir adım geri çektim. ‘Ben bu işletmeye girersem, ne kadar biliyorsam bile insanların bu kötü yönlerinden dolayı sıkıntıya düşme ihtimalim yüksek’ dedim. Sonrasında ayrıldım bu işten ve bir hazır yemek şirketinde ülke çapında müdürlük yaptım. Başka bir iş tecrübesine neden oldu bu da. Sonrasında yurt kiralama işine girdim. Ama binayı kiralayacağım kişi ‘Bu belgem var, şu belgem var’ dedi ama sözleşmeyi imzalarken hiçbir belgenin olmadığını gördüm, bu iş de olmadı. İnsanlar dürüst değil çünkü. Sonrasında buradaki araziyi almak nasip oldu. Burayı aldıktan sonra da, ilk başka bu kadar büyük bir hayalimiz yoktu. Burada bir taş bina vardı, bu binanın bir duvarının yıkılmış olması, fitilin ateşlendiği nokta oldu. Burası 6.2 dönüm bir arazi.

Babylon Town Hotel’in özellikleri nedir, hizmetlerden bahseder misiniz?

Otelimiz 32 oda ve 76 yatak kapasiteli. Yarım pansiyon olarak hizmet veriyoruz. Sabah kahvaltısı ve akşam yemeği var. Yemek listelerimiz aylık olarak yayınlanıyor. Kuzu tandırdan karışık ızgaraya kadar spesiyal yemekler, en az 3 çeşit meze, ara sıcaklar gibi ilave yiyeceklerimiz var. Muhakkak tatlı ve meyve var. Sabah kahvaltımız serpme kahvaltı şeklinde. Türkiye’de gitmediğim yer kalmadı, yurt dışında da çok yere gittim. Burayı işletirken de kendim nasıl bir beklenti içinde olduğuma bakarak hareket ettim. 20 senedir evime aldığım Ezine peynirini sunuyorum misafirlerime. 10 senedir evime çerez aldığım yerden buraya çerez alıyorum. Balıkesirli olduğum için sızma zeytinyağından başka zeytinyağı aldırmam. Bu gibi kendi beklentilerimi misafirlere yansıtıyorum.

Dikkatimizi çekti hiç beton bina yok, gördüğümüz kadarı ile Olimpos ruhuna uygun ahşap kullanılmış.

İnsanlar betonarme hayat yaşıyorlar ve başka bir arayış içindeler. 5 yıldızlı oteller iyi hizmetler veriyor ve fiyatları da uygun olabiliyor ama tatil anlayışınız ve beklentiniz önemli burada. Huzur istiyorsanız, kalabalıktan kaçmak istiyorsanız, doğayla iç içe olup çamların kokusunu içinize çekmek istiyorsanız tercih edeceğiniz yer yemyeşil bir doğa, ormanlık bir yer olacak. Bu ortamda da tabi ki ahşap odalar, ahşap konaklar şeklinde bir tesis kurduk.

Sezonu ne zaman kapatıyorsunuz?

Kapatmıyoruz, Babylon Town Hotel 12 ay hizmet veriyor. Çünkü buranın güzellikleri kışın çok daha farklı. Antalya genel olarak yazın tercih edilen bir yer ama burada 12 ay hizmet verecek şekilde düzen aldık, bunu da yapıyoruz. İlaveten 300 kişi kapasiteli gece kulübümüz var. Çarşamba, cuma ve cumartesi günleri faaliyette oluyor. Ama misafirlerimiz isterse diğer günlerde de açıyoruz. Saat 22.30 ile 00.30 arasında açık oluyor. Çünkü saat 01.00’de yasal müzik süresi doluyor. Sadece misafirlerimize hizmet veriyoruz. Dışarıdan gelenlere kapalı tesisimiz.

Bunun dışında haftanın 4 günü, bahçede dev ekranda sinema ve daha önce gerçekleşen konserlerin görüntüleriyle sinema günleri yapıyoruz. Hava soğuk olduğunda varilde ateş yakarak keyifli anlar geçirtiyoruz misafirlere. Bunun dışında personel konusunda da bir aile ortamı oluşturmaya çalıştım. Burada çalışan kızlar benim kızlarım, erkekler de oğullarım. Hepsine baba şefkatiyle yaklaşmaya çalıştım. Aidiyet sağlamaya çalışıyorum ve bu konuda başarılı olduğumu düşünüyorum. Çünkü sektörün en önemli etkeni personeldir.